Unity de Lerp() fonksiyonu doğrusal ara değer hesaplamayı sağlar.
1. Parametre Başlangıç
2. Parametre Bitiş
3. Parametre Yüzdesel Oran'ı temsil eder
Örnek olarak
gibi bir kodda 3 ile 5 rakamları arasında ki rakamlar üzerinde 0.5 oranında (%50) yani tam ortasını bulması isteniyor.Burada result değeri 4 olarak karşımıza çıkacaktır.
Bu kodda ise 0 ile 5 arasında 0.2 oranında (%20) bir bölme yapacaktır.Yani result değeri 1 olarak karşımıza çıkar.
Ayrıca bu işlemi Vector üzerinde de uygulayabiliriz.
Vector3 from = new Vector3 (1f, 2f, 3f);
Vector3 to = new Vector3 (5f, 6f, 7f);
// Here result = (4, 5, 6)
Vector3 result = Vector3.Lerp (from, to, 0.75f);
Burada ilk vector ile ikinci vector'ü x ler ayrı y ler ayrı z ler ayrı şekilde verilen oranla tek tek düzenliyor.Yani
from x=1 , y=2 , z=3
to x=5 , y=6 , z=7
From daki x ile to da ki x değerleri yüzde 75 oranında bölünmeye tabi tutulursa sonuç 4 olacaktır.
From daki y ile to da ki y değerleri yüzde 75 oranında bölünmeye tabi tutulursa sonuç 5 olacaktır.
From daki z ile to da ki z değerleri yüzde 75 oranında bölünmeye tabi tutulursa sonuç 6 olacaktır.
Bu işlemin kullanım amacı oldukça çoktur.Şimdilik örnek amaçlı kod yayınlayacağım.İlerleyen zamanlarda açıklama ekleyeceğim.
void Update ()
{
light.intensity = Mathf.Lerp(light.intensity, 8f, 0.5f
* Time.deltaTime);}
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder