19 Haziran 2016 Pazar

ACTİVE KAVRAMI ACTİVESELF SETACTİVE KOMUTLARI VE HİERARCHY

Active komutu inspectordeki nesnenin en başındaki toggle ile aynı işlevi görür. Active komutu ile enabled rasındaki fark ise enabled bir değişkendir ve componentler için kullanılır fakat Active bir fonksiyondur nesneler için kullanılır. Eğer nesne için aşağıdaki gibi bir kod yazılırsa sonuç nesne oyun alanında yok gibi varsayılacaktır.


public class ActiveObjects : MonoBehaviour
{
    void Start ()
    {
        gameObject.SetActive(false);
    }
}
İşte bu şekilde nesneyi yok edip tekrar ortaya çıkarabiliriz.Korku oyunlarındaki jump scaneler genellikle bu şekilde yapılmaktadır.

Hierarchy kavramı ise bir nesnenin alt nesneleri için kullanılır yani şu şekilde açıklanabilir.


public class tik : MonoBehaviour
{
    public GameObject Objem;
    
    
    void Start ()
    {
        Debug.Log("Actif mi: " + Objem.activeSelf);
        Debug.Log("Hiyerarşi aktif mi" + Objem.activeInHierarchy);
    }
}
İşte bu kod ile aşağıdaki sonuçları alabiliriz.



Burada 2 cisimde aktif






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder